Γεωργία Θ. Παπατσιακμάκη, Ειδική Παιδαγωγός
Η φυσική αγωγή μπορεί να προσφέρει σημαντικές πληροφορίες σχετικά με διάφορες πλευρές του αυτιστικού συνδρόμου, για τις οποίες δεν υπάρχουν ή υπάρχουν ελάχιστα γνωστά δεδομένα. Ο σχεδιασμός κατάλληλων προγραμμάτων άσκησης, που λαμβάνουν υπόψη όλες τις ιδιαιτερότητες των ατόμων με αυτισμό και εφαρμόζονται με τις κατάλληλες για την περίπτωση μεθόδους, συμβάλει ουσιαστικά στη βελτίωση των δυνατοτήτων και στη μείωση δυσκολιών ατόμων με αυτισμό. Το ερευνητικό ενδιαφέρον, όπως φάνηκε, εστιάζεται περισσότερο στην αντιμετώπιση των αρνητικών μορφών συμπεριφοράς και των στερεοτυπιών των ατόμων αυτών. Η συμβολή τέτοιων ερευνών είναι πολύ σημαντική. Όμως υπάρχουν πολλές ακόμη πλευρές του συνδρόμου, όπου η έρευνα της φυσικής αγωγής μπορεί πολλά να προσφέρει. Οι συνθήκες, κατά τις οποίες το άτομο με αυτισμό απολαμβάνει δομημένης ή ειδικής άσκησης, μπορούν να αποτελέσουν πρόσφορο πεδίο διαφωτισμού γύρω από ανεξερεύνητες ακόμη παραμέτρους του συνδρόμου. Γιατί είναι γεγονός ότι η παγκόσμια διεπιστημονική κοινότητα έχει πολλά ακόμη να μάθει γύρω από το σύνδρομο αυτό.
Η εργασία είναι διαθέσιμη εδώ.